torsdag den 6. oktober 2011

Dåbs salme.

Melodi: Du gav mig, o Herre, en lod af din jord. Knud Jeppesen 1951
Hør melodien her: http://www.dendanskesalmebogonline.dk/salme/728/93/2

Tekst: Astrid Søe 6. Oktober 2011
Tilegnet "Valentin"

Du gav mig, i dåben, med visdom et Ord,
du gav mig mod livet et øre.
Du gav mig et land og et folk højt mod nord.
du gav mig en længsel mod der hvor jeg bor,
og tilgiver mig når jeg søger.
Her finder jeg sted
og kærlighed med
og mildnes når hjertet du rører.

Jeg vokser af det der er større end mig,
jeg kender dig let når du kommer.
Jeg danser og drømmer i børnenes leg
og vågner og ser; Det du er, det er mig,
som vinter der skifter mod sommer.
I våren du gror
og kærlige ord
og gaver har fyldt dine lommer.

Så giv mig den frihed at tvivle og tro
at formes, at fæstne, forfalde,
Og når jeg opildnes og falder til ro,
er glæden at vide man altid er to,
at dele og give det halve.
Når livet slår ind
så grib det og find,
den mund der med kærlighed kalde.

Så vær den der går, foran mig, med dit Ord,
så livsgnisten altid vil tænde.
Jeg fødes af glæden ved livet på jord,
og tager imod, som en gæst ved dit bord,
når bladet i bogen sig vende.
Hvad livet mig vil
den tid jeg er til
er enkelt; At kærlighed kende!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Blog-læser.
Efterlad gerne dit eget aftryk i ord og kommentarer.
God dag!