onsdag den 2. november 2011

kloge Ole

Se der går jo Ole klog
med sin næse i en bog
man sku tro de hængte sammen
ligsom kirken og dens amen

ka han ikke bare spille
fodboldt eller være stille?
ta' en ps3 og fyre
med misiler på en myre?

læreren spørger ham om alt
kæledækken blir han kaldt
hvorfor skal han spille smart?
det er ikke særligt rart

Men han skulle bare vide
at jeg sagtens kunne gide
så'rn at kunne det han kan
være videnskabensmand
-------------

Se der går den seje Peter
og han fatter ik en meter
jeg ku ønske han vil lege
han sir skrid og hold din kaje

Han kan spille blod og drible
jeg ka læse jeg kan skrible
han kan tæve dem der driller
jeg får tæv og går med briller

hvorfor må man ikke være
ven, når man ka li at lære
bar' fordi jeg spiller skak
vil jeg ik ha tæv som tak

Han er Peter, jeg er Ole
jeg kan li at gå i skole
men jeg holder ikke af
at bli peget af hver dag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kære Blog-læser.
Efterlad gerne dit eget aftryk i ord og kommentarer.
God dag!